Wednesday, May 13, 2009

HARGA DURIAN RUNTUUH BAGI "KURMA"

Salam.eerm...kami cuba memberikan yang terbaik buat anda semua..supaya dapat membawa sedikit cenderahati untuk dibawa pulang ke Malaysia nanti.... Segala tempahan boleh tinggalkan kat YM saya di glaxonil786@yahoo.co.uk...(offline..klu on9 tulis jer..kalau lambat balas mintak maaf..cuz tgh exam)...hehehe.. atau leh mesej jer kat hp sayer... di talian +20168333769.. okkkeeeeyyyzzzz....




Kurma biasa.. 1Kg...Harga Kami Ialah LE12.00
Kurma Badam..500gram...LE12.00 sahaja....Bandingkan harga kami..=)

'Kurma Coklat'...Harga kami setelah dirurunkan ialah LE12.00 SAHAJA..


Kurma yang ni LUXURY ni... Harga kami ialah LE12.00 jeeeeeeee...

kami menawarkan harga yg terbaik..hanya LE14.00 SAHAJA. Cantik x?? leh wat cenderahati balik malaysia...kan3x...nggeeeeeeeeee =)=)
ni gambaran dalama kotak kurma biasa.......ala.. yg kotak panjang tuueee...


akhir kalam.. doakan saya najah dalam imtihamm.. ha.. xlupa gak buat semua rakan2x dan guru2..ibu bapa..dokter2x yg ajar kitaa... semuga mendapat keredhaan Allah dunia akhirat.. dan berjaya dlm hidup nii..ameeenn..

eerm..tiket kapal terbang ada gak...eerm...minyak habatus sauda pown ada gak...LE10.00 sekotak... haa..bagi mereka yang nak telefon ke malaysia...pown boleh beli voip kat sini..urusan topup 5-7min jer insyaAllah..LE55.00 sahaja... xpercaya?? cubalah sendiri...hihihi.. ok...salam semuaaa..!!!

Monday, April 20, 2009

KURANGNYA ILMU...macamna ni....

salam pada semua..hurm.... terkejut bila bila saya melihat gambar nie...



gambo ni dikatakan ambil di sebuah cafe di selatan tanah air... matlamat tak menghalalkan cara... jadi macam ni laah.... bertaqwalah kita sama² pada Allah.. takutnyeeeeeeeeeerrr.....


sama² kita fikirkan.........

Monday, April 6, 2009

Cubaan pertama keropok lekor (6/4/2009)


Proses menyiang ikan telah bermulaaa...lepas balik dari kuliaah...pergi pasar..beli ikan bawak balik dan siang terus..
Ok..Ikan yang telah dibasuh dan direbus dikisar sampai jadi macam gambar kat atas nie... campur lah garam masa kisar tue..hurm..ikut lah resepi sendir..nak letak bawang putih keeeer...lada hitam keer..tuk hilangkan bau...

campur ikan yang dah siap di kisar dengan beberapa jenis tepung...ikut sukatan..pandai2x..


setelah diuli ngn pelbagai jenis tepung jadilah dia mcam kat tas nie...huhu..eh???tapak tangan saper kat gambo niiiiiiiiiiiiiieee???hurm..xper2x..apa yang pentiiiiiiiiiiiiinggg......apa yang pentiiiiiiiiiiiiinnggg.......
KERJAASAMA!! ahaks!:D


Ha..yang ni lak proses menguli... Uli bang jangan tak uliiii!!!..ahaks!
~~~~~PASTINYA SATU KELAINAN~~~~~(bila first time buat)

Ha...boleh lah bentukan dengan perlbagai bentuk dari doh yang telah siap..nak buat bentuk bintang keer...4segi ker..aper keer...kita layan jer sumeer...hehehe...yag penting sedap dimakan:D:D:

Kita boleh buat pilihan,samada terus goreng atau nak rebus dulu mcam kat gambar nie..pilih lah mana sukaaaaaaa..hehe...

lepas kita goreng kita letak dalam pinggan..hurm..tak kan lah letak dlaam cawan kaaann...

dan ini lah hasilnyaaaa.....hehehe..kalau tak cantik maaf lah bagi mata2 yang memandang..yang penting syukur pada Allah cubaab ni jadi dan selamat dimakan serta sedap rasanya. Terima Kasih buat kawan-kawan yang membantu. Semoga Allah merahmati anda sekalin.hehehehe

Tuesday, March 24, 2009

Peristiwa sebelum n selepas exam...hehehe..


Huhuhuhu..susahnya nak ambil gambar Syeikh Tantawi.. Syeikhul azhar. Ambil gambar guna hp5610 x-press music..huhuhu..lepas solat jumaat.
Ketika kuliah Al-fadhil As-syeikh Al-'allaamah Nuruddin 'ali jum'ah..Mufti Mesir.. di masjid Sultan Hasan kaherah..



Ni kat tengah2x sunagi nil
Aku dan K.E...nama sebenar die Muhammad Hairil..Asal perak..Tapi die ni pggil k.e coz dulu die sek akt king edward kat perak..org perak tahu lah..Ni masa baru balik exam..

huhuhu......aper tulis yeer..


Ha..siapa perasan aper yang ada kat kain rentang kat bangunan tue??hihihi..Terasa kagumlah jugeer...
Yang kopiah zuhud(suhaimi)..yang x berkopiah hadi..sama2x jejalan kat dumyat..Suhaimi ni student azhar dumyat..so die kena tunjuk jalan...

Buah hati kami serumah ketika kepala nak pecah kerana exam...huhuhuhu.. Nama baby nie.. Imtiyaz sufiah(sazamir jangan marah kalau salah eja)..hehehe
Ha..Nampak aper yang tertulis kat batue tue??hehe..laut yang bertemu..tapi kedua air laut tue x bercampur.. Tue lah kehebatan dan ke agungan Allah yang maha Esa..

Ni yg x tutup kepala tue nama die Haziq Bin Hashim.. Satu sekolah menengah dulu.. Di SMAKJ Kluang Johor...Samalah yang sebelah die tue..yang tutup kepala..nama die Hambali bin Abd Rahman..kami nie ex-smakj kluang..Tgh penat berjalan di persisiran laut..rehat sebentar sambil rancang nak makan aper..

Ni kat jeti...Tuk ambil Bot ke tengah2x laut..Tapi coz datang lewat...jeti ni x dibuka tuk orang ramai..hehehe..Tapi ambil gambar kat jeti pown jadilaaaahhh...

Yang ni kat damietta(dumyat)..Salah satu tempat yang menarik di Egypt..waktu malam..Nama tempat ni org mesir paggil raksul bar.


Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Nukilan Ini, Jangan Lupa Memberi Sebarang Komen Sebagai Tanda Ingatan Anda